BeNcinTa


Kepada yg sedaNg bercinta...ada sedikit pengajaran untuk anda...curang bukan hanya salah satu sbb anda akan ditinggalkan oleh kekasih anda...ini yang sy belajar dr hubungan saya(kalau ia boleh d kategorikan sebagai pengajaran):

1)Untuk menjadi seorang kekasih yang baik (pada asal nak guna perkataan sempurna, tp bila pk balik, mana ada org yg sempurna dalm dunia ni kan?)...anda harus mempunyai hidup yg stabil dari segala serbi..stabil bukan sahaja dr segi kewangan, tetapi anda juga harus stabil dr segi perwatakan,pembawakan diri dan kematangan diri.Sekiranya sebagai lelaki, anda mempunyai ketidak seimbangan pada semua yang sy nyatakan td, kepercayaan dan kasih sayang seorang teman wanita terhadap anda akan luntur...lebih malang, luntur secara tiba-tiba..

2)Kata orang, "bullshit! mana ada org boley hidup hanya sbb cinta..weh bro!nk kasi bini ko makan pun nk guna duit laaaaa"....yup..aku setuju...tp, kita tidak sedar bahawa dalam sesetengah perkara, cinta lah yang mendorong kita untuk berbuat sesuatu...hatta untuk memastikan survival diri dalam perlumbaan mencari wang, cinta itu boleh dijadikan sebagai pemangkin...ini yang saya belajar diri kisah cinta saya...satu ketika, saya rasa sudah mahu membunuh diri sbb gagal dalam perniagaan saya...namun atas cinta lah sy gagahkan diri untuk trus survive sehingga kini..walau masalaha sy masih belum selesai...namun cinta ini yang membuatkan sy terus bertahan,,,walau saya tidak pasti samaada cinta ini bakal ada heppy endingnya..

3)Perempuan, pada satu ketika boley berkorban apa sahaja untuk lelaki yg dicintai...tetapi sampai satu tahap, kita harus sedar yang bahawa empangan pun akan pecah kalau tahap air yang ada berlebihan...justeru jangan terus percaya bahawa cinta akan terus membuatkan kekasih hati kita bertahan dengan kita...setiap lelaki jangan sentiasa berada pada confort zone nya sahaja bila pernah melihat kekasih hatinya telah berkorban untuk hubungan tersebut. Lelaki harus terus berusaha...menambah lapisan empangan itu kerana kita tidak tahu bila jumlah tahap air akan bertambah...dan untuk merealisasikan hal ini, sbb itulah yang saya katakan tadi, lelaki harus stabil dari serba serbinya...inilah kekurangan yang ada pada saya...

4)Berilah apa yang kekasih hati anda mahukan. Maksud saya bukan dari segi material..tapi, bila keadaan hubungan semakin tidak stabil, tanya kekasih anda apa yang dia mahukan dan apakah hala tuju yang dia inginkan..ini adalah risiko yang perlu kita ambil sebgai lelaki diatas kekurangan diri kita...hanya akan ada 2 keputusan dari hal ini...Pertama,si gadis akan sedar bahawa anda adalah soulmatenya dan dia akan kembali kepada anda....ke dua..dia akan tinggalkan anda sebab dia tahu bahawa ada yang lebih baik menanti dia selain anda...inilah risiko yang bakal saya alami....dan setakat blog ini ditulis, saya masih x tahu apa hasilnya...

~akU punyA ceriTa~



0 comments:

Post a Comment